تبلیغات
Think Big Get BIG - غذا خوردن پریشان و عجولانه باعث افزایش وزن می شود
 
4kia.ir
درباره وبلاگ


کاربر گرامی ، درود

به وبلاگ ما خوش آمدید

امیدواریم از مطالب ما نهایت استفاده را ببرید. خواهشمندیم در صورتی که مطالب ما برایتان مفید واقع شده است، از دوستان خود دعوت کنید تا مهمان شوند.

سپاس

مدیر وبلاگ : حامد




MultiMan سیستم کسب درآمد - آموزش روش های تجربی و تست شده درآمد انلاین





صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
Think Big Get BIG
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM

اگر شما نگران وزن خود هستید ، اگر به چیزهایی که می خورید توجه کنید – نه به مقدار آن که کم باشد – می تواند شما را از پرخوری بازدارد. انجام چند کار همزمان – مثل خوردن در حین تماشای تلویزیون یا کار- و پریشانی یا عجله در خوردن می تواند شما را به غذا خوردن بیشتر ترغیب کند.  آرام خوردن غذا و مزمزه کردن آن می تواند به شما در کنترل مصرفتان کمک کند.

یک تیم از دانشگاه بیرمنگهام انگلستان  تحقیقاتی در زمینه “تاثیر مقدار توجه و به یاد داشتن بر مصرف غذا” انجام داده اند که دارای دو گروه بوده است : گروهی که وعده غذایی ویژه ای همراه با تماشای تلویزیون مصرف می کردند و گروه دیگر همان وعده غذایی را مصرف می کردند اما بدون تماشای تلویزیون.

غذا خوردن پریشان و عجولانه باعث افزایش وزن می شود

این مطالعات دو نتیجه گیری کلیدی داشت :

  • پریشان بودن یا عدم توجه به وعده غذایی می تواند باعث مصرف بیشتر در همان وعده شود (منفی)
  • توجه به خوردن در یک وعده می تواند باعث کمتر خوردن بعد از آن وعده شود (مثبت)

این نتایج جهت خوبی ایجاد می کند. گرسنگی تنها دلیل تاثیر گزار در مقدار مصرف غذا نیست. توجه و به یاد داشتن نیز نقشی در این جریان دارند. برای مثال ، بعد از آغاز خوردن 20 دقیقه طول می کشد تا مغز اعلام کند که “سیر شدم” یا “دیگر گرسنه نیستم” که باعث خاموش شدن اشتها می شود. اگر شما عجله کنید یا توجهی به خوردنتان نداشته باشید براحتی کالری بسیار زیادی که نیاز هم نیست ، وارد بدن خواهید کرد. و البته قبل از آن شما با مقدار زیاد و قابل توجهی غذا ، معده را پر کرده و آن را به زحمت بزرگی خواهید انداخت.

اگر در نظر نداشته باشید که چه چیزی و به چه مقدار مصرف کرده اید ممکن است خیلی زودتر از زمانی که به مقدار غذا توجه کرده اید ،  دوباره به خوردن مشغول شوید.

توجه به غذا

غذا خوردن همراه با توجه به آن ، یکی از کارکردهای  مسیر وسیع تری از زندگی به نام تمرکز حواس است. تمرکز حواس شامل توجه کامل به تمام اتفاقاتی است که داخل یا اطراف شما در هر لحظه در حال اتفاق هستند. شما می توانید تمرکز حواس را در طول روز حتی در حین غذا خوردن تمرین کنید.

به هنگام غذا خوردن ، تمرکز حواس شامل توجه به رنگ ، بو ، طعم و شکل غذای مصرفی است. همچنین به معنی خلاص شدن از شر حواس پرتی هایی مانند تلویزیون ، خواندن یا کار با کامپیوتر است.

اگر غذاخوردن با تمرکز حواس برای شما مفهوم جدیدی است ، آن را به تدریج شروع کنید. یک وعده را در یک روز یا در یک هفته به آرامی بخورید. بیشتر متوجه روش آن خواهید شد. نکاتی برای آغاز این روند در زیر لیست کرده ام :

  • یک تایمر برای 20 دقیقه تنظیم کنید و یک وعده متوسط را در این مدت مصرف کنید
  • سعی کنید غذا را با دست غالب خود نخورید(اگر راست دست هستید با چپ بخورید و بالعکس)
  • از چوبک های چینی برای غذا خوردن استفاده کنید
  • برای 5 دقیقه در سکوت و بدون هیچ صدایی غذا بخورید. به این فکر کنید که غذای این وعده چگونه تولید شده است (از نور آفتاب گرفته تا کشاورزی و کارخانه و آشپزی آن)
  • تکه های کوچکتری بردارید و بیشتر بجوید
  • قبل از باز کردن در یخچال یا کابینت از خود سوال کنید : “آیا واقعا گرسنه ام؟” کار دیگری مانند مطالعه یا پیاده روی کوتاه انجام دهید.

غذا خوردن با تمرکز حواس می تواند کالری مصرفی روزانه شما را کاهش دهد. با توجه کردن به چیزهایی که می خواهید بخورید ، می توانید انتخاب های غذایی سالم تری انجام دهید. و از وعده ها و میان وعده های خود لذت خواهید برد.


منبع : وب مهراز


Share Button












کسب درآمد

4kia.ir

468x60
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر