تبلیغات
Think Big Get BIG - ترک اعتیاد طبیعی ، بدون کمک
 
4kia.ir
درباره وبلاگ


کاربر گرامی ، درود

به وبلاگ ما خوش آمدید

امیدواریم از مطالب ما نهایت استفاده را ببرید. خواهشمندیم در صورتی که مطالب ما برایتان مفید واقع شده است، از دوستان خود دعوت کنید تا مهمان شوند.

سپاس

مدیر وبلاگ : حامد




MultiMan سیستم کسب درآمد - آموزش روش های تجربی و تست شده درآمد انلاین





صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
Think Big Get BIG
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
چهارشنبه 21 فروردین 1392 :: نویسنده : حامد
Broken-Cigarette- سیگار شکسته

حدود یک سال پیش پدربزرگ من که 60 سال پیاپی سیگار می کشید سیگار را ترک کرد. برای اینکار نه از برنامه ای پیروی کرد و نه چیزی مصرف کرد. تنها کاری که کرد ترک سیگار بود. دلیل اینکارش در اصل بخاطر جراحی آب مروارید چشمش بود اما به مرور که سیگار نکشید خیلی راحت با این مسئله کنار آمد و دیگر لب به سیگار نزد.

مورد دیگر دوست صمیمی من بود که بخاطر آشنا شدن با نامزدش و انزجار او از سیگار به مرور ترک کرد.

معمولا ما فکر می کنیم که ترک یک اعتیاد به معنای رفتن به گروه های مختلف، ملاقات با یک درمانگر، رفتن به مراکز درمانی و یا مصرف دارو است. اما ممکن است تعجب کنید. افرادی هستند که خودشان بدون هیچگونه کمکی اعتیاد خود را ترک کرده اند. مانند پدربزرگم.

به نظر می رسد دوست من بطور غریزی کاری را کرد که ” ترک کننده های طبیعی” برای ترک اعتیاد به موادی مانند سیگار ، مخدرها و … انجام می دهند. بسیاری از ترک کننده های طبیعی این دو مرحله را سپری می کنند :

  • معمولا یک سرگرمی ، رقابت و یا رابطه جدیدی برای پر کردن جای خالی اعتیادشان پیدا می کنند. شامل موارد مختلفی از قبیل کارهایی که قبل از اعتیادشان دوست داشتند انجام دهند یا انجام می داده اند و بعد از اعتیاد کنار گذاشته اند یا کار و فعالیتی جدید. هر چه که باشد معنی جدیدی برای زندگی آنها خواهد داشت.
  • ورزش کردن را آغاز می کنند. اینکار به دو دلیل مهم است. اول اینکه، ورزش یک ضد افسردگی طبیعی است که استرس را دور می کند و به تفکر روشن و راحت کمک می کند. دوم اینکه، ورزش به بدن برای رها کردن مواد روانگردان(مانند اندورفین که مسیر ارضای حس خوش بودن مغز را باز می کند و مسیر درد را بلوکه می کند) کمک می کند.

هردوی این مراحل در اصل مهم هستند اما به یک نتیجه نهایی نیز منجر می شوند : فرد خود را در یک اجتماع جدید قرار می دهد که بیشتر شامل افرادی است که به ماده مورد اعتیاد نیازی ندارند.

البته به همین سادگی نمی باشد. ترک کننده های طبیعی معمولا چندین بار برای ترک اقدام می کنند. در نهایت یکی از این تلاش ها به نتیجه می رسد. البته هر کدام از تلاشهای قبلی نیز نتیجه هایی شامل تجربه و یادگیری بیشتری در مسیر رسیدن به هدف (ترک) ، دارند. در حقیقت تحقیقات نشان داده است که هریک از اقدامات و تلاشهای قبلی موفقیت خاص خود را داشته است. پس تلاش های مکرر برای ترک، شانس ترک کامل و بدون بازگشت را افزایش می دهد.

هرچه اعتیاد شدیدتر باشد ، ترک طبیعی نیز سخت خواهد بود. همچنین اگر بهمراه سایر اختلالات روانی باشد، سخت تر هم خواهد شد. افرادی که مبتلا به اعتیاد شدید ، افسردگی، پرخاشگری یا سایر موارد سلامتی روان هستند با کمک گرفتن از یک متخصص سلامتی روان مانند روانکاو و روانپزشک ، شانس بیشتری برای موفقیت در ترک خواهند داشت.

نکته : هرگز برای ترک اعتیاد از داروهای ضد اظطراب و یا آرام بخش بصورت سرخود استفاده نکنید. زیرا عوارض آن خیلی بدتر خواهد بود.


منبع : وب مهراز

Share Button

 












کسب درآمد

4kia.ir

468x60
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر