تبلیغات
Think Big Get BIG - قدرت های خواب نیم روزی
 
4kia.ir
درباره وبلاگ


کاربر گرامی ، درود

به وبلاگ ما خوش آمدید

امیدواریم از مطالب ما نهایت استفاده را ببرید. خواهشمندیم در صورتی که مطالب ما برایتان مفید واقع شده است، از دوستان خود دعوت کنید تا مهمان شوند.

سپاس

مدیر وبلاگ : حامد




MultiMan سیستم کسب درآمد - آموزش روش های تجربی و تست شده درآمد انلاین





صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
Think Big Get BIG
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
سه شنبه 17 اردیبهشت 1392 :: نویسنده : حامد

 

nap on couch - خواب نیم روزی روی کاناپه

اگر به شارژ مجدد انرژی بدنتان نیازمندید ، به کافئین تکیه نکنید. یک خواب نیم روزی قوی می تواند حافظه ، مهارت های شناختی ، خلاقیت و سطح انرژی شما را تقویت کند.

آرش یک فروشنده 40 ساله در یکی از فروشگاههای زنجیره ای است. او از ساعت 6 صبح بیدار شده و سر کار می رود و هر روز سعی می کند ساعت 22:30 بخوابد اما اتفاقات پیش بینی نشده باعث می شود دیر تر بخوابد. بنابراین به نظر می رسد که او هر روز کسل و کم انرژی باشد و تمرکز چندانی روی کار خود نداشته باشد. اما او در گفتگویی که با من داشت به این اشاره کرد که هر روز سر کار بشاش و پرنشاط است و کارهای خود را با راحتی هرچه تمام تر انجام می دهد. دلیل این حالت او یک خواب نیم روزی قوی است. او می گفت که با این سطح کاری که انجام می دهد و با شش ساعت خواب در شبانه روز مطمئنا از پا می افتاد. اما این خواب نیم روزی در بازجذب انرژی روزانه اش تاثیر زیادی گذاشته است.

خواب نیم روزی و رفع مشکلات خواب

شما با یک  خواب نیم روزی سیستم عصبی خود را مجدد تنظیم کرده و یک هوشیاری و افزایش عملکرد حرکتی قابل توجهی به دست خواهید آورد. اکثر مردم واقعا نیاز به دفع خواب آلودگی و افزایش انرژی دارند و رسیدن به این هدف با یک خواب نیم روزی قوی 1 تا 20 دقیقه ای می تواند روند زندگی را بهبود بخشد.

مدت زمان و طرز خوابیدن به شما کمک خوهد کرد تا به مزیت هایی از خواب در راستای رسیدن به تقویت هوش و حافظه برسید. یک خواب نیم روزی 20 دقیقه ای می تواند برای هوشیاری و توانایی یادگیری حرکتی مانند تایپ کردن و یا نواختن پیانو مفید واقع شود.

حال اگر این خواب بیش از 20 دقیقه باشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ تحقیقات نشان داده است که خواب نیم روزی بیش از 20 دقیقه می تواند حافظه را تقویت کرده و قدرت خلاقیت را توسعه دهد. یک خواب کم (30 الی 60 دقیقه) برای مهارت های تصمیم گیری مفید خواهد بود. مانند به خاطر سپردن لغات یا یادآوری جهت ها. یک خواب بین 60 الی 90 دقیقه ای در ایجاد ارتباطی جدید در مغز و حل و فصل مشکلات خلاقیتی نقشی کلیدی ایفا خواهد کرد.

خواب نیم روزی در برابر کافئین

آیا یک خواب نیم روزی بهتر از مصرف یک فنجان قهوه است؟ بله. زیرا کافئین ممکن است عملکرد حافظه را کاهش دهد و ممکن است احساس سردرگمی کنید. همچنین به سمت اشتباهات مختلف متمایل خواهید شد.

فردی مانند آرش (که هر روز هفته را کار می کند و فقط آخر هفته تعطیلی دارد و به این خواب نیم روزی نیاز مبرم دارد)اگر یک روز این خواب نیم روزی را نداشته باشد ممکن است آخر هفته کمی خسته تر و مظطرب تر باشد. خواب نیم روزی برای چنین افرادی حکم پریز برق را دارد.

نکاتی برای خواب نیم روزی

تحقیقات نشان داده است که خواب نیم روزی مرتب و منظم می تواند استرس و حتی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. برای بهره گیری بیشتر از قدرت های خواب نیم روزی نکات زیر را رعایت کنید :

یک برنامه دقیق و منظم برای اینکار داشته باشید. بهترین زمان برای خواب نیم روزی بین ساعات 13 و 15 است.

مقدار خواب را کم نگه دارید. اگر نمی خواهید سست و گیج از خواب بیدار شوید ساعت خود را بین 2- تا 30 دقیقه تنظیم کنید.

در یک مکان تاریک بخوابید یا از یک چشم پوش استفاده کنید. اینکار به سریعتر خوابیدن کمک خواهد کرد.

خود را گرم نگه دارید. از یک پتو یا روانداز نازک استفاده کنید. زیرا هنگام خواب دمای بدن کاهش می یابد. در عین حال گرم نگه داشتن بدن به خوابی عمیق کمک خواهد کرد.


منبع : 

وب مهراز











کسب درآمد

4kia.ir

468x60
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر