تبلیغات
Think Big Get BIG - 6 روش آسان برای تقویت انرژی
 
4kia.ir
درباره وبلاگ


کاربر گرامی ، درود

به وبلاگ ما خوش آمدید

امیدواریم از مطالب ما نهایت استفاده را ببرید. خواهشمندیم در صورتی که مطالب ما برایتان مفید واقع شده است، از دوستان خود دعوت کنید تا مهمان شوند.

سپاس

مدیر وبلاگ : حامد




MultiMan سیستم کسب درآمد - آموزش روش های تجربی و تست شده درآمد انلاین





صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
Think Big Get BIG
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 :: نویسنده : حامد
فرض کنید الان ساعت 3 بعد از ظهر است. در این ساعت بدن شما مانند اتومبیلی است که بنزینش تمام شده است و کارتان در اداره تمام شده ، اما روزتان تمام نشده است.

اگر مانند اکثریت مردم باشید احتمالا لیست بلند بالایی از کارها را دارید که باید بعد از اداره تا اوایل شب انجام دهید. برداشتن کودکان از مدرسه ، مقداری خرید ، نظافت خانه ، انجام تکلالیف اداری باقی مانده ، شام پختن و… . انجام همه اینکار ها با وجود خستگی شما پس از 8-9 ساعت کار اداری به نظر غیر منصفانه است.

اما راه حل شما درست همینجاست : 6 روش مبارزه با خستگی. برخی از آنها برای آماده شدن برای قرار ملاقات یک ساعت بعد از تمام شدن اداره کافی است اما برخی شما را تا آخر شب نیز تقویت خواهند کرد.
High energy man - مرد انرژیک

1- غذاهای پر انرژی مصرف کنید

شاید به یک شکلات مغزدار و بزرگ فکر کنید . اما مطمئن باشید شکر فقط برای یک ساعت شما را تقویت خواهد کرد. برای یک دریافت انرژی سریع و ماندگار یک میان وعده سالم که حاوی پروتئین و کربوهیدرات کامل است مصرف کنید. بهترین منبع برای دریافت کربوهیدرات کامل غذاهای درست شده از غلات کامل است.

نتیجه خوب این وعده غذایی بخاطر این است که ترکیب پروتئین با کربوهیدراتهای کامل (که آرامتر از کربوهیدرات های ساده هضم می شوند) قند خون شما را تا ساعت ها بالا نگه خواهد داشت و از افت انرژی تا چند ساعت آینده جلوگیری خواهد کرد.

2- صبحانه ای با کربوهیدرات و فیبر بالا بخورید

برای تقویت انرژی کوتاه مدت و بلند مدت ، صبحانه ای غنی از کربوهیدرات و دارای فیبر بالا مصرف کنید.

برای اثبات این روش به نتیجه دو مقایسه زیر اشاره می کنیم :

  • صبحانه ای غنی از کربوهیدرات و فیبر بالا در مقایسه با صبحانه غنی از چربی
  • صبحانه ای غنی از کربوهیدرات و فیبر پایین در مقایسه با صبحانه غنی از چربی

کربوهیدرات و فیبر بالا هوشیاری سطح بالایی را در فرد بین صبحانه و نهار ایجاد کرده بود. این مطالعه در ژورنال علوم تغذیه ای بین الملل منتشر شده است.

برای داشتن کربوهیدرات و فیبر بالا در اولین وعده غذایی روزانه می توانید از غذاهایی مانند نان های با آرد گندم کامل و یا حبوبات بو داده استفاده کنید. نصف فنجان گندم بو داده حدودا 14 گرم فیبر دارد. هدف خود را بر روی 25 الی 30 گرم فیبر در روز تنظیم کنید. میانگین مصرف فیبر روزانه در حال حاضر بین 10 تا 15 گرم است.

3- متوقف کردن کارها

امروزه در بسیاری از ادارات انجام چند کار همزمان برای تمام کردن وظایف هر روز، معمول است. اما توقف چند دقیقه ای در انجام کار هر چند ساعت می تواند نتیجه بهتری داشته باشد. مانند تلفن که هرچه یک تماس بیشتر طول بکشد شمارش پالس های آن نیز بطور تصاعدی بالا می رود، بدن نیز در استفاده از انرژی چنین سیستمی دارد. قطع کردن تماس و ایجاد دوباره آن باعث شمارش مجدد پالس ها می شود، البته با سرعت کمتر.

بدن نیز در صورت توقف فعالیت کمی سرعت خود را پایین می آورد و در نتیجه انرژی موجود در بدن با سرعت کمتری استفاده می شود. نتیجه کل این جریان خستگی دیرتر و کمتر می باشد. 5 الی ده دقیقه توقف کار می تواند مناسب باشد. وقتی می گوییم “توقف کار” ، در اصل بدان معناست که هیچ کاری انجام ندهید و فقط آرام و دنج روی صندلی خود بنشینید. اگر چند بار این توقف را در هر روز داشته باشید، مطمئنا کارهای تمام شده بیشتری نیز خواهید داشت که در عین حال باعث خستگی مفرطتان نیز نشده است.

این نتیجه گیری را یک مطالعه مشترک بین مرکز تحقیقات انسانی دانشگاه لوئیزیانا و مرکز تحقیقات دانشگده کامپیوتر کالیفرنیا ، اثبات می کند. در این مطالعه کارمندانی که با کامپیوتر کار می کنند و تقریبا عملکرد یکسانی دارند، تحت نظر بودند. دو نفر از آنها دو بار در ساعت و هر بار 30 ثانیه استراحت کردند و پس از 2 ساعت 14 دقیقه. نتیجه عملکرد آنها بهتر از روزهای قبل خودشان و عملکرد سایر همکارانشان بود.

4- تحرک

بر خلاف باور عموم ، برخی تحرکات باعث رفع خستگی می شود. مانند یک پیاده روی 10 دقیقه ای (مقداری از راه بین منزل تا محل کار).

ممکن است سوال پی بیاید که آیا بهتر از شکر عمل خواهد کرد؟ بله. بر اساس مطالعه ای که توسط دکتر رابرت دایر در دانشگاه کالیفرنیا، بین 18 نفر در 12 روز انجام شده است، افرادی از این بین که 10 دقیقه پیاده روی سریع داشته اند انرژیک تر از افرادی بودند که در روز یک شکلات تخته ای بزرگ مصرف می کردند.

پیاده روی انرژی را برای 2 ساعت افزایش می دهد. اما شکلات های مصرف شده 1 ساعت انرژی را افزایش داده و افراد این گروه بعد از یک ساعت بیشتر از قبل خسته بودند.

5- میدتیشن

تعداد متعددی از مطالعات علمی تاثیرات مبارزه ای مدیتیشن بر روی خستگی را نشان داده اند. اما نیازی به روشن کردن شمع ، پاهای روی هم سوار شده و یا یاد گرفتن متد های مانترا و یا چاکرا نیست. یک مینی مدیتیشن به طور شگرفی می تواند بر روی خستگی تاثیر بگذارد.

یک مدیتیشن 3 دقیقه ای می تواند شما را آرام کرده و افکار تهاجمی را از ذهنتان دور کند. با این اتفاق شما کنترل کافی بر روی انرژی خود خواهید داشت و این مسئله باعث ذخیره مقدار قابل توجهی از آن خواهد شد.

توصیه می شود که یک مینی مدیتیشن در همان تختواب خود در اول صبح درست قبل از اینکه از جای خود بلند شوید انجام دهید. اینکار سیستم عصبی شما را برای یک روز در مقابل افکار تهاجمی و مخرب بیمه خواهد کرد.

روش انجام مینی مدیتیشن : در حالت دراز کشیده چشمهای خود را ببندید و چند نفس عمیق بکشید. آرام شروع به ریلکس کردن اعضای بدنتان بکنید. فرض کنید آنها ابرهای آسمان هستند یا به صورت خمیری نرم و روان در حال حرکتند. بدنتان را در همان حالت معلق فرض کنید و در کنار آن چیزی مثبت مانند طلوع آفتاب در یک ساحل زیبا را تصور کنید.

6- انرژی مثبت

شاید هنوز هم خیلی از مردم به جریان انرژی میان یکدیگر و انتقال آن به یکدیگر اعتقادی ندارند . اما این مسئله بسیار بارز و آشکار است. برای افزایش انرژی در طول زندگی ، توصیه کارشناسان افزایش افراد مثبت نگر و کاهش افراد منفی نگر از اطراف خود است.البته نمی شود افراد منفی نگر را به کل از اطراف خود دور نگه داشت مانند یک رئیس بد اخلاق یا یک منشی فضول.

اما افراد منفی بیش از اینکه بتوانند حال و هوای شما را بد کنند ، قادر به کشاندن ذهن شما به سمت استرس هستند که همین استرس نیز خود می تواند بدنتان را در یک حالت افت انرژی قرار دهد. بیشتر به نظر می رسد استرس آردنالین میسوزاند و سوختن آدرنالین مساوی با مصرف انرژی بالا و افت انرژی بدن است.

آیا از اینکه افراد منفی نگر می توانند بر سطح انرژی شما تاثیر بگذارند مطمئن نیستید؟ خب می توانید براحتی این مسئله را آنالیز کنید. زمانی  که با یک فرد منفی  نگر برخورد داشتید دقت کنید که چقدر احساس نیاز به یک خواب دارید یا  احساس سستی و بی حالی خواهید داشت. این یک نشانه بارز برای اثبات تاثیر این افراد بر افت انرژی است.

برعکس این افراد ، افراد مثبت اندیش می توانند انرژی بالایی را به شما انتقال دهند. این افراد با رفتار، سخنان و القای افکار مثبت خود سیستم عصبی بدن شما را تریک کرده و نوعی تقویت انرژیک به شما هدیه می دهند.


منبع : وب مهراز











کسب درآمد

4kia.ir

468x60
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر